XXIII. évfolyam
2023/1. szám

[/sawcon]

Tanulmányok
Mária Bakti: Motivation and identity of primary CLIL learners. A Hungarian perspective
Gergely A. Dávid: Three Mediums of Test-taking and Performance in the Measurement of Foreign Language Competence at Level B2
Petra Ihász–András Benyhe–Gyula Sáry–Zoltán Juhász–Judit Navracsics: Visual Word Recognition Patterns of Hungarian-English Bilinguals – Homograph Effect in Bilingual Language Decision
Oleksandr Kapranov: A Systematic Analysis of Undergraduate EFL Courses in Phonetics and Phonology Offered by Leading Research-Intensive Universities in Norway
Lilla Horváth-Ulrike Jessner: Multilingual awareness-raising as a pedagogical tool in the initial stage of L3 teaching
Buza Ákos–Deme Andrea: Magyar magánhangzók akusztikai szerkezetének sajátosságai spontán beszédben és felolvasásban
Fajt Balázs–P. Márkus Katalin: Angol és német nyelv és nyelvtanár szakos hallgatók szótárhasználati szokásainak és a szótárhasználat oktatásához kapcsolódó attitűdjeinek modellezése
Sólyom Réka: Fogalmi metaforák köznyelvtől szaknyelvig: AZ ELMÉLETEK ÉPÜLETEK és A FOLYAMAT UTAZÁS megjelenési formái változatos szövegtípusokban

Könyvszemle
Bóna Judit–Murányi Sarolta (szerk.): A nyelvfejlődés folyamata koragyermekkortól kamaszkorig (Blankó Miklós)
Jánk István–H. Tomesz Tímea–Domonkosi Ágnes (szerk.): A digitális oktatás nyelvi dimenziói. Válogatás a PELIKON 2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból (Lőrincz Julianna)
Kutlay Yagmur and Fons J. R. van de Vijver: Multidisciplinary Perspectives on Acculturation in Turkish Immigrant’s Identity, Language and Education Across Generations (Beyza Nur Gürses)
Albert Costa: The Bilingual Brain: And What It Tells Us about the Science of Language (Annamária Kiss)
Jorge Pinto, Nélia Alexandre: Multilingualism and third language acquisition: Learning and teaching trends (Henrietta Flóra Mészáros)
Michael Hornsby and Wilson McLeod (Eds.): Transmitting Minority Languages: Complementary Reversing Language Shift Strategies (Zahia Flih)
Elizabeth J. Erling – John Clegg – Casmir M. Rubagumya – Colin Reilly: Multilingual Learning and Language Supportive Pedagogies in Sub-Saharan Africa (Ahmad Awawdeh)