Különszám 2025/1. szám

Szerkesztők: Dér Csilla Ilona, Sólyom Réka

Tartalomjegyzék

Előszó

Tanulmányok
Alexandra Gyimesi, Marjolijn H. Verspoor, Hana Gustafsson: How to judge idiomaticity in the German and English language use of Hungarian learners?
Awder Raza Aziz: Examining Kurd EFL learners’ perceptions towards intercultural communicative competence in an English as a lingua franca context
Mai Nelly Kaw: Non-English majors’ willingness to communicate in English: An interview study in Hungarian tertiary education
Nour Ben Braham: Wesh as a mirative marker in contemporary French: A cognitive pragmatics approach
Baha’ Al-Deen Alnawas: Individual differences in writing anxiety during offline and online exams
Borbély Beáta: „Vannak olyan kórházi dolgozók is, akik emberi hangnemben nyilvánulnak meg” – a szülészeti ellátásban tapasztalt verbális abúzus nyelvi megvalósulásai és csoportosítási lehetőségei anyai narratívák alapján, néhány pozitív kommunikációs gyakorlat tükrében
Kamilla Kaiser: The Udmurt ‘Come up with a new word’ project in the light of language planning and management
Szánthó Zsuzsa: Egy tréning hatása az idegen nyelvi szorongásra, valamint a magánhangzószerű hezitálások és a diskurzusjelölők gyakoriságára
Virág Nándor: A magyar WordNet alkalmazása főnevek szemantikai kategóriáinak definiálására
Szakács Eszter: A szemmozgás és a munkamemória szerepe a következtetéses szövegértésben idegen nyelven: egy szemkamerás pilotvizsgálat
Xuan Zhao: A corpus study of figurative senses of perception verbs cháng / pǐn cháng / pǐn wèi in Mandarin Chinese
Liang Yibo: War Metaphors in Cancer Treatment Narratives by Chinese Cancer Survivors on Douyin Platform
P. Tóth Teodóra: Oksági viszonyt jelölő kötőszavak korpuszalapú vizsgálata 1415 éves diákok érvelő fogalmazásaiban