Special issue2025/1. Editors: Ilona Dér Csilla, Réka Sólyom Contents Contents Introduction Introduction (Ilona Dér Csilla, Réka Sólyom) Papers Alexandra Gyimesi, Marjolijn H. Verspoor, Hana Gustafsson: How to judge idiomaticity in the German and English language use of Hungarian learners? Awder Raza Aziz: Examining Kurd EFL learners’ perceptions towards intercultural communicative competence in an English as a lingua franca context Mai Nelly Kaw: Non-English majors’ willingness to communicate in English: An interview study in Hungarian tertiary education Nour Ben Braham: Wesh as a mirative marker in contemporary French: A cognitive pragmatics approach Baha’ Al-Deen Alnawas: Individual differences in writing anxiety during offline and online exams Borbély Beáta: „Vannak olyan kórházi dolgozók is, akik emberi hangnemben nyilvánulnak meg” – a szülészeti ellátásban tapasztalt verbális abúzus nyelvi megvalósulásai és csoportosítási lehetőségei anyai narratívák alapján, néhány pozitív kommunikációs gyakorlat tükrében Kamilla Kaiser: The Udmurt ‘Come up with a new word’ project in the light of language planning and management Szánthó Zsuzsa: Egy tréning hatása az idegen nyelvi szorongásra, valamint a magánhangzószerű hezitálások és a diskurzusjelölők gyakoriságára Virág Nándor: A magyar WordNet alkalmazása főnevek szemantikai kategóriáinak definiálására Szakács Eszter: A szemmozgás és a munkamemória szerepe a következtetéses szövegértésben idegen nyelven: egy szemkamerás pilotvizsgálat Xuan Zhao: A corpus study of figurative senses of perception verbs cháng / pǐn cháng / pǐn wèi in Mandarin Chinese Liang Yibo: War Metaphors in Cancer Treatment Narratives by Chinese Cancer Survivors on Douyin Platform P. Tóth Teodóra: Oksági viszonyt jelölő kötőszavak korpuszalapú vizsgálata 14–15 éves diákok érvelő fogalmazásaiban