XXI. évfolyam
2021/2. szám

Tanulmányok
Balizs Dániel – Erőss Ágnes: A kulturális sokszínűség nyomai a budapesti Népszínház utca nyelvi tájképében
Heltai János Imre: Szociolingvisztika és részvételiség
Kovács László: Kacsa, Csirkecomb, Ordító egér, Dórémi és társaik – közlekedési eszközök nevei és a nevek csoportosítási lehetőségei
Mária Bakti – Andrea Orosz – Martins, Klára Szabó: Scaffolding in Primary CLIL and EFL
Ádám Galac: Basic-level multimodal perception verbs in French, Spanish, and Hungarian: a contrastive corpus study of Fr. sentir, Sp. sentir, and H. érez
Sergei Gnitiev: “Because two languages live in me at the same time”. The relationship between language and identity among Russian immigrants in Hungary
Alisa Kasianova: The pragmatic power of complex visual-verbal code systems in Instagram marketing campaigns of Volkswagen and Škoda
Ahmad Naji: Semantic representations of abstract and concrete categories in the mental lexicon of mono- and bilingual Jordanians: A prototype analysis
Rabeb Ghanmi – Judit Navracsics: The relationship of metalinguistic awareness with motivation and proficiency in bi- and multilingual learners of Hungarian as an additional foreign language

Könyvszemle
Kontra Miklós – Borbély Anna (szerk.): Tanulmányok a budapesti beszédről a Budapesti Szociolingvisztikai Interjú alapján (Markó Alexandra)
Fóris Ágota: Lexikológiai és lexikográfiai ismeretek magyar (mint idegen nyelv) tanároknak (Pátrovics Laura)
Szoták Szilvia (szerk.): A hiteles fordítás mint közfeladat (Rátonyi Katalin Tekla)
Fóris Ágota – Bölcskei Andrea (szerk.): Tartalomfejlesztés és dokumentáció. Nyelvészeti kutatások (Somogyi Zoltán)
Carley Paul and Inger M. Mees: American English Phonetics and Pronunciation Practice (Naeimeh Afshar)
Indika Liyanage and Tony Walker (Eds.): Multilingual Education Yearbook (Keresa Kumera Chali)
Martin Pütz and Neele Mundt: Expanding the linguistic landscape: linguistic diversity, multimodality and the use of space as a semiotic resource (Taysir Dridi)
The Unicode Cookbook for Linguists by Steven Moran and Michael Cysouw (Hazim Alkhrisheh)
Cynthia Lee: Researching and Teaching Second Language Speech Acts in the Chinese Context (Ibrahim Rawshdeh)
James S. Adelman: Visual Word Recognition Volume 1 – Models and Methods, Orthography and Phonology (Petra Ihász)
Liming Yu and Terence Odlin: New Perspectives on Transfer in Second Language Learning (Anna Ismail)
Kahtleen Heugh, Mei French, Janet Armitage, Kerry Taylor-Leech, Necia Billinghurst and Sue Overhead: Using multilingual approaches: moving from theory to practice (Claudia Maltos)
Shana Poplack: Borrowing: Loanwords in the speech community and in the grammar (Attila Salamon)
Laurie Bauer with I.S.P. Nation: English Morphology for the Language Teaching Profession (Áron Szijártó)
Marianne Turner: Multilingualism as a Resource and a Goal: Using and learning languages in mainstream schools (Merga Feyera Wekjira)

Konferenciabeszámoló